2011. június 29., szerda

Padlizsánkrém



Jó, tudom, mindenkinek van padlizsánkrém receptje, de nem tehetek róla, annyira szeretem, hogy muszáj írnom róla. Szép nyaralás emléke fűz hozzá, 8 éve (úristen, mintha most lett volna) Erdélyben töltöttem 10 csodás napot tizenakárhányad magammal. Ott, Csíkszereda mellett egy erdőszéli kis faház oldalánál parázson sült fekete kérgesre a padlizsán reggelire. Azt a füstös ízt sajnos nem tudtam reprodukálni a sütőben, faszenes grillen lenne tökéletes, és a házi majonéz gyártásától is eltekintek, de így sem lehet abbahagyni az evését.

Hozzávalók:   1 nagyobb vagy 2 kisebb padlizsán
                     1 közepes fej vöröshagyma (én most lilahagymát használtam)
                     majonéz ízlés szerint (kb. 1 dl)
                     só, bors

Alufóliára téve megsütöm a padlizsánt, egészen addig, míg kopogós nem lesz a héja. Meg is lehet fordítani félidőben. Aztán megszabadítom a héjától, turmixgépbe dobom a többi hozzávalóval. Nem teljesen pépesítem, hogy legyenek benne darabok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése