2012. április 20., péntek

Unikornis lófejtorta (csokis-marcipános)


Ismét szülinap, és ez már az ötödik! Tombol a póniláz, így élete első szülinapi bulijára (ami természetesen lovardában lett megtartva) egyértelműen lovas torta készült. Ezekkel a formatortákkal van egy kis para, mert tényleg csak aznap dől el, hogy sikerül-e beborítanom, díszítenem, stb. Szerencsére, most sem vallottam kudarcot, ízesítésre nálunk csokison kívül más szóba sem jöhet, így maradtam a jól bevált csokis-mascarponés krémnél, ami a tavalyi Barbie torta krémje volt.

Hozzávalók :
piskóta: 
12 tojás
16 ek. liszt
14 ek. cukor
fél cs. sütőpor
2 ek. olaj
4 ek. kakaópor


Tojásfehérjét felverjük, sárgáját cukorral kikeverjük, és jöhet a többi hozzávaló.

Krém:
50 dkg mascarpone
4 tábla min. 60%-os étcsoki
5 dl tejszín
porcukor ízlés szerint (kb. 10 dkg)
habfixáló




Gőz felett megolvasztjuk a csokit egykis tejszínnel, pár ek. vízzel. A mascarponet felhabosítjuk a porcukorral, összekeverjük a csokival, majd laza kézmozdulattal hozzákeverjük a felvert habot (a fixálóval). Kihűtjük. Maradt egy kis pohárral, önmagában is nagyon finom.


a borításhoz:  
50 dkg fehér marcipánmassza
15 dkg rózsaszín marcipánmassza
kevés barna marcipánmassza


A technika:


Egy nagy tepsiben 3 piskótalapot sütöttem, majd éles késsel kivágtam egy lófejet. A nyaknál leeső részből lett a füle, a feje búbjánál pedig leesett egy hosszúkás rész, akkor jött az ötlet, hogy nem is póni lesz, hanem unikornis. Megtöltöttem a krémmel, majd porcukorral kinyújtottam a marcipánt és óvatosan ráhelyeztem. Persze nem úsztam meg szakadás nélkül, de díszítéssel korrigáltam. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése