2012. március 31., szombat

Farsangi fánk málnahabbal


Ezt a fánkot még farsang táján sütöttem. Teljesen hagyományos fánk recept, a málnahab ötlet viszont gyerekkoromba nyúlik vissza. Általános iskolai osztályfőnököm, Vali néni sütött mindig fánkot nekünk az osztálybulikra, és ahhoz mindig málnahab járt. Na, nem ilyen málnaárak mellett, hanem a kertjében termett a málna, és ő tojásfehérjét vert fel hozzá, én nem vállaltam be a nyers tojást, tejszínnel helyettesítettem. Így is ehető volt...:-)

 Hozzávalók:  70 dkg finomliszt
                     10 dkg porcukor
                     1 egész tojás
                     3 tojássárgája
                     7 dkg vaj
                     3 dl tej
                     3,5 dkg élesztő
                     1 cs. vaníliáscukor

A habhoz:      25 dkg málna (mirelit is jó)
                     2,5 dl tejszín
                     5-10 dkg porcukor (ízlés szerint)
                     1 cs. habfixáló

A lisztet, a cukrot, a langyos tejet és a szétmorzsolt élesztőt dagasztótálba teszem. Miután az élesztő felfutott, jöhet a többi hozzávaló, kidagasztás után kb. 45 percig kelesztem. Kb. 3 cm vastagra nyújtom, pogácsaszaggatóval (esetleg vékonyfalú pohárral) kiszaggatom. Ezután is kelesztem (letakarva) kb. 25 percig, majd egy lábosban, bő olajban, alacsony fokozaton kisütöm őket, úgy, hogy egy kis horpadást nyomok a közepükbe a hüvelykujjammal, a lyukas részével lefelé teszem a lábosba. Fedő alatt sütöm pár percig, majd megfordítom őket, és fedő nélkül szintén pár percig sülnek. Ki kell tapasztalni a hőfokot, nehogy nyers maradjon a közepe.
A habhoz a felverem a tejszínt, apránként hozzáadom a málnát, cukrot, majd a habfixálót is.

1 megjegyzés:

  1. Melyik általános iskolaba jártál? Nyíregyházán mindig ilyen volt a farsangi fánk. :)

    VálaszTörlés