2011. április 6., szerda

Csokis-mascarpones Barbie torta






Eljött a nagy nap, kis-nagylányom 4. szülinapja. Több hetes háttérmunka után elkészült első formatortám. Szerintem tanulmányt írhatnék a Barbie torta elkészítési eljárásának rejtelmeiből, annyi módszert találtam különböző blogokban. Végül mégis a saját megérzéseimre és ötleteimre hallgattam, és szerintem megérte. Nem akarok álszerény lenni, de büszke vagyok rá, szép és isteni finom lett a kesernyés étcsoki mascarpones krém és az édes marcipán párosítással. Nem beszélve Lili csillogó szemeiről.

A technika:

2 torta készült. Az egyik egy rozsdamentes acél keverőtálban sült (IKEA-s), ez lett a félgömb, a szoknya alja egy ugyanolyan átmérőjű fém lábasban. Mindkettőt kétfelé vágtam, az így keletkezett 4 tortalapot középen kilyukasztottam egy papírtörlő "gurigájával", megtöltöttem a lapokat az étcsokis krémmel, majd az egészet bekentem egy margarinos krémmel, hogy a marcipán ne csússzon le róla. Másnap Nóra barátnőm segédletével felkerült a marcipánruha. A baba (lábát kivéve) könnyedén befért a lyukba, marcipánnal kitömködtem a lyukat, és jöhetett a kreatív rész. Evés közben jön meg az étvágy: jobbnál jobb ötletek születtek: uszály (elfogyott a fehér marcipán), elöl virág (lyuk eltakarására), csíkok a szoknyán (maradt rózsaszín marcipán).

A tészta: (egy tortára, tehát dupláztam)

12 tojás
16 ek. liszt
14 ek. cukor
fél cs. sütőpor
2 ek. olaj
2 ek. kakaópor

Tojásfehérjét felverjük, sárgáját cukorral kikeverjük, és jöhet a többi hozzávaló.

Krém:

50 dkg mascarpone
4 tábla min. 60%-os étcsoki
5 dl tejszín
porcukor ízlés szerint (kb. 10 dkg)
habfixáló

Gőz felett megolvasztjuk a csokit egy kis tejszínnel, pár ek. vízzel. A mascarponet felhabosítjuk a porcukorral, összekeverjük a csokival, majd laza kézmozdulattal hozzákeverjük a felvert habot (a fixálóval). Kihűtjük. Maradt egy kis pohárral, önmagában is nagyon finom.

Vajas krém a befedésre:

25 dkg margarin
porcukor
kakaópor

Díszítés:

75 dkg marcipánmassza
porcukor

Én fél kiló fehéret vettem, de nem érte körbe, 60-65 dkg kellett volna, de rózsaszínnel pótoltuk.
Porcukros felületen (konyhapulton, nem fa gyúródeszkán), kinyújtom kör alakúra a masszát, sugárban bevágjuk, és lazáz rádobjuk, így fodros maradt az alja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése