2012. május 7., hétfő

Kávés-áfonyás csokis brownie erdeigyümölcs öntettel


Ez a desszert Dolce Vita játékára készült. Első körben félreértettem a játékot, és kávés-szedres édességet olvastam. Lelki szemeim előtt már meg is jelent egy babapiskótaágyon csücsülő kávéparfé szederöntettel. Másodszor olvasva rájöttem a lényegre (szőke vagyok:-) ), hogy kávéhoz illő bogyós gyümölcsös édesség a téma. Újratervezés, majd hétvégén megszületett ez a nagyon csokis, enyhén kávéízű, nagyon fanyar gyümölcsös finomság. Nem szokásom szembe dicsérni magamat, de néha nem árt: nagyon finom lett!

Hozzávalók:    30 dkg 70%-os étcsoki
                         5 dkg aszalt vörösáfonya 
                         6 tojás
                         15 dkg vaj
                         1 ek. instant kávé
                         20 dkg cukor
                         6 ek. liszt
                         50 dkg fagyasztott erdeigyümölcs keverék
                         1-2 ek. porcukor

A csokit vízgőz felett megolvasztom a vajjal együtt, majd hagyom egy kicsit hűlni a masszát. Addig elkészítettem az öntetet, ami nem más, mint turmixolt gyümölcs. A gyümölcs felét a porcukorral és egy kevés vízzel leturmixolom, majd összekeverem a gyümölcsdarabokkal. Visszatérve a csokis masszához, belekeverem a cukrot, egyesével a tojásokat, végül jöhet a kávé, az áfonya és a liszt. Kivajazott, kilisztezett tepsibe öntöm, és hideg sütőben 200 fokra állítva kb. 20 percig sütjük. Érvényesüljön a brownie főszabálya: kívül kemény, belül puha.
                         
                          

1 megjegyzés: