2011. június 8., szerda

Házi rozsos kenyér



Pont egy éve beszereztem egy kenyérsütőgépet. Egy kicsit aggódtam, hogy ez a masina is a többi felesleges kütyü sorsára jut a kezdeti lelkesedésem elmúltával, de szerencsére nem így történt. Nem mondom, hogy hetente kétszer, de időnként eszembe jut a házi kenyér illata, és már veszem is elő a gépet. Persze nem volt zökkenőmentes a kezdet. Azt hittem, hogy beledobálom a hozzávalókat és már kész is a ropogós kenyér. Ehhez képest az első próbálkozásom nem volt kenyérkategóriába sorolható. A második kezdett hasonlítani egy ehető valamihez, amikoris telefonos segítséget vettem igénybe. Ezúttal is Nóra barátnőm sietett segítségemre, és kioktatott a kenyér túlkeléséről, aszkorbinsavról, sikérről, és nem utolsó sorban adott egy tuti receptet. Azóta is ezt variálom. Lehet hozzáadni fűszereket, fokhagymagranulátumot, aszalt paradicsomot, olajbogyót, stb... Ez egy rozsos alaprecept.

75 dkg-os kenyérhez:

35 dkg rozsliszt
25 dkg rétesliszt
15 dkg finomliszt
375 ml víz
90 ml olaj
1 ek. só (az eredeti 1,5-et ír, de nekem úgy sós)
3/4 kocka élesztő vagy 1,5 cs. szárított
1,5 mokkáskanál aszkorbinsav (gyógyszertárban kapható)

Langyosan teszem bele a hozzávalókat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése