2012. május 6., vasárnap

Medvehagymás kiflik


Idén sem maradhatott el a medvehagymakrémleves asztalunkról, de mivel jócskán vettem belőle a piacon, a maradékból ezeket a sós kifliket sütöttem. Nagyon-nagyon finom lett.

Hozzávalók:    75 dkg finomliszt
                      15 dkg vaj
                      1 csokor medvehagyma
                      2 tk. cukor
                      5 dkg élesztő
                      3,5 dl tej
                      2 tojássárgája
                      1 ek. só
   a tetejére:    1 tojás
                      2 dkg vaj

Az élesztőt felfuttatom kevés langyos tejben a cukorral, és egy kis lisztet is adok hozzá. (Elméletileg ezt hívják kovásznak. Vagy nem?). Hozzáadom a többi lisztet, tejet, sót, tojássárgáját és megdagasztom. 20 percig kelesztem. Félbevágom a cipót és két körre kinyújtom. Megkenem egy kis olvasztott vajjal őket, majd jó alaposan beterítem apróra vágott medvehagymával. Cikkekre szelem a kör alakú tésztát, majd feltekerem őket helyes kis kiflikké. Tovább kelesztem 30 percig, megkenem őket tojással, és előmelegített sütőben 180 fokon kb. 30 percig sütöm. Kívül ropogós, belül puha lesz.
               

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése