2012. május 23., szerda

Tejszínes epertorta


Itt az eperszezon! Ennek örömére készült hétvégén ez a mandulás epertorta sok-sok tejszínnel és 0, azaz nulla gramm vajjal. Szinte update. :-)

Hozzávalók:
a mandulás piskótához:   8 tojás
                                    13 dkg liszt
                                    18 dkg porcukor
                                    20 dkg darált mandula

a krémhez:                    50 dkg eper
                                    20 dkg porcukor
                                    25 dkg mascarpone krémsajt
                                      3 dl habtejszín
                                      1 citrom reszelt héja
                                      2 ek. zselatin
                                   0,5 dl víz

24 cm-es tortaformával készítettem, kivajaztam, sütőpapírral kibéleltem.A tojásokat a cukorral gőz fölött habverővel sűrű krémmé kevertem, majd a gőzről levéve addig vertem, míg kétszeresére nem nőtt. Ez 5 percbe is beletelhet.Óvatosan belekevertem a lisztet és a mandulát. Előmelegített sütőben, 180 fokon készre sütöttem. Kb. 30 perc. Nagyon szép, magas, könnyű piskóta lett belőle. Kihűlve három részre vágom. Na, ez az a rész, ami nekem még mindig nem megy. Beszereztem a Tshibo üzletéből egy ún. tortafűrészt. Úgy néz ki, mint egy technikaórákon használt lombfűrész. (Erre azért emlékszem, mert akinél elpattant a drót, az egyest kapott, így szereztem be 9 évesen életem első intőét, és elég mély nyomot hagyott. Az utánajövő fizikadolgozatok már kevésbé. :-))) Precízen be lehet állítani a centiket, csak egy aprócska gondom volt vele: nincs éle, így megmaradt a bóvli vicc kategóriában. (Vagy csak én nem értek hozzá.)

Az eprekből félretettem pár szemet díszíteni, a többit leturmixoltam. A mascarponét felhabosítottam a cukor felével, összekevertem a többi cukorral, citromhéjjal, eperrel. A habot felvertem, a zselatint feloldottam meleg vízben, és óvatosan hozzákevertem a habos eperkrémhez. Kihűtöttem, majd megtöltöttem vele a piskótát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése