2011. április 19., kedd

Medvehagymás hétvége: Medvehagyma krémleves sült sajtkockákkal és Medvehagymás, házi túrós mini bucik


Én és a medvehagyma első találkozása szerelem volt első látásra. Jó nagy közhely, de tényleg így volt. Megláttam a zöldségesnél egy nagy csokor harsogóan zöld levélhalmazt, és tudtam: az enyém lesz. (Bárcsak az élet más területén is működne ez a filozófia.) Felmentem a netre és mindenhol medvehagyma dömping volt a blogokon, gondoltam, rendszerető polgárként beállok én is a sorba. Mivel krémleves függő vagyok, adódott a lehetőség egy bársonyos leveshez, amit ezúttal sült sajtkockákkal (jobban mondva rombuszokkal) tettem tartalmasabbá. De ez csak a kezdet volt. Maradt egy fél adagnyi hagymalevél (ami egyébként megszólalásig hasonlít a kertünkben elburjánzott gyöngyvirág leveléhez. A leglényegesebb különbség közöttük, hogy az utóbbi mérgező), így kezdenem kellett vele valamit. Anitánál láttam medvehagymás pogácsát, innen az inspiráció. Pizzatészta az alap, ebbe került a piacon beszerzett házi tehéntúró és a medvehagyma. A leves jó-jó kategória, de a bucik!! Nem  lehetett és nem is akartam abbahagyni az evését.

Medvehagyma-krémleves

Hozzávalók:  1 nagy csokor medvehagyma
                     2-3 db krumpli
                     1.2 liter húsleves
                     1.5 dl főzőtejszín
                     szerecsendió
                     só, bors
                     1 ek. vaj

a sajtkockákhoz: 10 dkg trappista sajt
                           10 dkg füstölt sajt

A vajon megfonnyasztom a hagymaleveleket, beleteszem a kockára vágott krumplit, majd felöntöm a húslevessel. Mikor a krumpli megpuhult, nekimegyek a botmixerrel, sózom, borsozom, szerencsendióval ízesítem. Végül felöntöm a tejszínnel, pár perc alatt összeforralom és már készen is van.
A sajtot lereszelem, szilikonos sütőpapírral bélelt tepsibe szórom, és sütőben megolvasztom, megpirítom, majd apró rombuszokra szeletelem.

Medvehagymás, házi túrós mini bucik:

Hozzávalók:   50 dkg liszt
                     25 dkg friss házi tehéntúró
                     3 dkg élesztő
                     1 dl tej
                     1 kk. cukor
                     0,5 dl olívaolaj
                     1 ek. tejföl
                     1 csokor medvehagyma
                     pirospaprika, só, bors
                    
Elkészítése ugyanúgy történik, mint bármely kelt tésztáé. Felfuttatom a cukros langyos tejben az élesztőt, majd összegyúrom a többi hozzávalóval. Kelesztés után kis bucikat formázok a tésztából és sütőpapíros (mostanában a szilikonra esküszöm) tepsiben szép pirosra sütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése