2011. november 2., szerda

Szilvás lepény


Évek óta minden szilvaszezonban eszembe jut ez a végtelenül egyszerű kelt tészta. Nem tudom, miért csak ekkor, mert szerintem bármilyen gyümölccsel finom lehet, de nekem ezidáig csak szilvával sikerült elkészítenem. Hátha jövőre eszembe jut az eper vagy a cseresznye idején is.

Hozzávalók: (30 x 40-es formához)

30 dkg liszt
2 ek. cukor
csipetnyi só
4 dkg vaj vagy margarin
20 g élesztő
1,5 dl langyos tej

Töltelék:  kb. 80 dkg szilva
                 2 ek. porcukor
                 1 tk. őrölt fahéj

A liszthez hozzáadom a sót és a cukrot, a vajat kis darabokban szétosztom rajta. Az élesztőt felfuttatom a tejben, majd hozzáöntöm a liszthez. Az egészet addig gyúrom, míg a tészta el nem válik a tál falától. Lefedve 30-40 percig kelesztem. A sütőt 200 fokra előmelegítem, a tepsit kikenem. A tésztát mégegyszer átgyúrom, és lisztes deszkán kinyújtom. Beleteszem a tepsibe, a széleken kissé felhúzom. Még 15 percig kelesztem. A felezett szilvákat ráhelyezem a tésztára, kissé belenyomkodom. A lepényt 25-30 percig sütöm. Tetejét megszórom a fahéjas porcukorral.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése