2011. szeptember 20., kedd

Házi briós reggelire


Tücsökbogár blogját nézegetve (van rajta mit, nagyon jó kis blog) megtetszettek a briósról készült képei. Gondoltam, jó kis erőpróba, nekifutok én is. Nem a dagasztástól, kelesztéstől tartottam, hanem a fonogatástól. Kár volt, a második briós már egész formás lett, a 16. pedig megfelelt az elvárásaimnak. Egy bakit azért elkövettem, este 9-kor kezdtem hozzá, és szerettem volna felgyorsítani a kelési folyamatot és benyomtam 50 fokon a sütőbe a megformált briósokat. A kelést valóban felgyorsítottam, de egy kicsit szétfolyt a vajas tészta, így egy kicsit laposabbak lettek, mint a prototípusok. De így is büszke voltam rájuk, és másnap reggel mindenki jóízűen falta őket.

Hozzávalók:
                    0,5 kg liszt
                    5 dkg vaj
                    5 dkg porcukor
                    2,5 dkg élesztő
                    2,5 dl tej
                    3 db tojás sárgája
                    csipet só

                   1 db tojás a tetejére
                   cukor a tetejére

A lisztet a dagasztó tálba öntöm, közepén kialakítok egy mélyedést, ebbe kerül a porcukor. Rámorzsolom az élesztőt, erre ráöntöm a langyos tejet, és felfuttatom. Majd mehet bele a többi hozzávaló, tésztává gyúrom. 20 percig kelesztem. 32 darab 15 cm-es rudakat sodrok és briósokat formázok belőlük  Tücsökbogárnál látható rajz szerint. Majd megkenem a felvert tojással, és további 40 percig kelesztem. Újra megkenem, jó alaposan megszórom cukorral és 210 fokon 15 perc alatt megsütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése