2011. március 23., szerda

Csokis fatörzstorta

A torta története, hogy kétszer készült el. Na, nem azért, mert elsőre nem sikerült, hanem, mert betegség miatt elmaradt az összejövetel, a torta viszont már bent csücsült a hűtőmben. Ezért kénytelenek voltunk családilag elpusztítani. Nem esett nehezünkre. Gyerekeknek készült, ezért nálunk csak csokis jöhetett szóba. Az eredeti piskóta receptjében dió szerepel, én mandulára módosítottam, és a krémet is megrövidítettem 5 dkg vajjal. Így is féltem a vajmennyiségtől, nem kellett volna. Krémesen lágy, finom csokis íz, amiben a puding íze dominál a vaj helyett. Másodszor is elfogyott. Pici marcipángombákat gyurmázva tettem vidámabbá az összképet.

Tésztához: 5 dkg mandula
                15 dkg cukor
                5 tojás
                10 dkg liszt
                1 kevés só
                75 ml olaj

Krémhez: 1 csomag vaníliás pudingpor
               3 dl tej
               15 dkg cukor
               20 dkg vaj
               2 dkg kakaópor

A krémet készítem először, hogy jól megdermedjen a hűtőben. Sűrű pudingot főzök a tejből és porból. Miután besűrűsödött, levesszük a tűzről és hozzáadjuk a cukrot és a vajat, jól összedolgozzuk robotgéppel. Hűtőbe tesszük, majd hidegen hozzászitáljuk a kakaóport.
Elkészítjük a tésztát. A mandulát megpirítom, majd 1 evőkanál cukorral ledarálom. A tojásokat a maradék cukorral  robotgéppel kb. 5 percig keverem, hogy jó habos legyen. A lisztet, a mandulát és a sót belekeverem óvatos mozdulatokkal. Majd végül az olajjal is ezt tesszük. 30x40-es sütőpapírral bélelet tepsiben 175 fokra előmelegített sütőben 10-15 percig sütöm. Majd nedves konyharuha segítségével feltekerem, mint a piskótatekercset, kihűlve kitekerem, a krém felét rákenem, visszatekerem, levágok ferdén egy kis darabot, így készül az y alakú fatörzs, majd a maradék krémmel bevonom. Villával "kérget" rajzolok rá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése